Aktuality

Napínavé preteky SOP na Pannonia Ringu

Napínavé preteky SOP na Pannonia Ringu

DrahomÍr Osvald / 14.09.2016

Technický maďarský okruh Pannonia Ring privítal pretekárov Slovenského Okruhového Pohára a Time Attacku netradične v pondelok 29. augusta 2016. Jazdci využili štátny sviatok výročia SNP a prišli si do Maďarska zmerať sily. Čakal ich nádherný letný deň na okruhu so všetkým, čo k tomu patrí. Teda najprv dvoje preteky Slovenského Okruhového Pohára a potom naháňačka za najrýchlejším kolom v podobe Time Attacku.
Skupina STC (S

Technický maďarský okruh Pannonia Ring privítal pretekárov Slovenského Okruhového Pohára a Time Attacku netradične v pondelok 29. augusta 2016. Jazdci využili štátny sviatok výročia SNP a prišli si do Maďarska zmerať sily. Čakal ich nádherný letný deň na okruhu so všetkým, čo k tomu patrí. Teda najprv dvoje preteky Slovenského Okruhového Pohára a potom naháňačka za najrýchlejším kolom v podobe Time Attacku.

Skupina STC (Small Touring Cars)


V skupine STC nájdeme autá s objemom do 1600 cm3, do 2000cm3 s hmotnosťou do i nad 1000 kg, do 3000 cm3 a malé otvorené autá. V prvej doobedňajšej kvalifikácii bol najrýchlejší a pole position si časom 2:03,059 zabezpečil Peter Entenfellner na Lotuse Elise. Súperom ušiel nielen v kvalifikácii ale aj v prvých pretekoch, ktoré vyhral s minútovým náskokom! Peter Entenfellner sa tak stal víťazom pretekov i triedy do 2000 cm3 do 1000 kg. Druhý v tejto triede skončil Pavol Silárd na Škode Octavia a tretí Bohuš Šesták na Peugeote 306. Druhé miesto v pretekoch získal jediný zástupca malých otvorených áut, Ondřej Kočka na Caterham, ktorý tým pádom svoju triedu vyhral. Tretie miesto v pretekoch obsadil víťaz triedy do 3000 cm3, Marián Polónyi na BMW 130i, druhý v triede bol André Mašek na rovnakom aute a triete miesto vybojovala Brigitte Schmalzl na Mercedes 190. V triede do 2000 cm3 nad 1000 kg si prvé miesto vybojoval po náročných pretekoch Martin Ryba na Renaulte Clio Cup, tesne za ním na druhom mieste skončil Michal Malíček na rovnakom aute a tretí prešiel cieľom Ervín Cséfalvay na Renaulte Clio RS. Víťazom triedy do 1600 cm3 sa stal Marcel Liedl na Lotuse Elise.


Aj v druhej kvalifikácii skupiny STC bol najrýchlejší Peter Entenfellner na Lotuse Elise, tentokrát s časom 2:05,023. Peter Entenfellner opäť všetkým utiekol a aj druhé preteky suverénne vyhral, rovnako ako aj svoju triedu do 2000 cm3 do 1000 kg. Druhý v triede skončil Pavol Silárd na Škode Octavia a tretí Róbert Gugg na Lotuse Elise. Druhé miesto v pretekoch vybojoval víťaz triedy do 3000 cm3, Marián Polónyi na BMW 130i, druhý prešiel cieľom Petr Kochta na rovnakom aute a tretia bola opäť Brigitte Schmalzl na Mercedes 190. Ondřej Kočka obsadil tretie miesto v pretekoch a ako jediný v triede malých otvorených áut samozrejme triedu vyhral. Triedu do 2000 cm3 nad 1000 kg vyhral Michal Malíček pred Martinom Rybom, obaja jazdili na Renaultoch Clio Cup, tretí skončil Ervín Cséfalvay na Renaulte Clio RS. Marcel Liedl vyhral triedu 1600 cm3.


Skupina BTC (Big Touring Cars)


Do skupiny BTC radíme autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 a veľké otvorené autá. Dopoludňajšiu kvalifikáciu vyhral s časom 1:54,033 Marcel Baláž na BMW Z4 GT3. V prvých pretekoch si Marcel Baláž urobil dostatočný náskok a nikoho nenechal, aby jeho prvé miesto ohrozil. Na BMW Z4 GT3 tak vyhral preteky i triedu nad 3500 cm3. Druhý v triede skončil Dennis Waszek na Ferrari F430 GT3 a tretie miesto obsadil Jan Baláž na Chevrolet Corvette GT3. V triede do 3500 cm3 prešiel víťazne pod šachovnicovou vlajkou Martin Duras na BMW M3 GTR, druhé miesto vybojoval Jiří Procházka na rovnakom aute a tretia skončila Gosia Rdest na Seate Leon. V triede veľkých otvorených áut sme mali jedného zástupcu, ktorým bol Rudolf Radič na Radicale. Svoju triedu teda vyhral.
V popoludňajšej druhej kvalifikácii si pole position zabezpečil časom 1:55,915 znova Marcel Baláž na BMW Z4 GT3. Druhé preteky skupín BTC a CUP museli organizátori skrátiť, pretože jednému z jazdcov skupiny STC tiekol z auta olej a traťoví maršáli potrebovali nejaký čas na to, aby dráhu pripravili na preteky. V druhých pretekoch bol opäť najlepší Marcel Baláž na BMW Z4 GT3, ktorý vyhral aj svoju triedu nad 3500 cm3. Druhý v triede skončil Dennis Waszek na Ferrari F430 GT3 a tretí Jan Baláž na Chevrolet Corvette GT3. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Martin Duras pred Jiřím Procházkom, obidvaja na BMW M3 GTR, tretie miesto vybojovala Gosia Rdest na Seat Leon. Rudolf Radič na Radicale ako jediný zástupca triedy otvorených áut samozrejme svoju triedu vyhral.


Skupina CUP


Skupina CUP združuje Mazdy MX-5 Cup, Lotusy Elise Cup a Fordy Fiesta R1 Cup. V prvej kvalifikácii všetkým ušiel s vyše sekundovým náskokom získal pole position s časom 2:20,415 Adam Tarnóczy na Lotuse Elise Cup. Adam mal však problémy s elektronikou, ktoré sa tímu nepodarilo odstrániť predtým ako autá vyšli do zavádzacieho kola, musel preto štartovať z boxov. Stratu na najlepších sa mu nepodarilo dohnať a skončil na štvrtom mieste. Lotus Elise Cup ako aj prvé preteky vyhral po tvrdom boji Tomáš Bizub, hneď za ním prešiel cieľom Ivan Lexa a tretie miesto obsadila Veronika Vanyová. V MX-5 Cupe doplatil na nedodržanie štartovej formácie Filip Baláž, ktorého odsunula penalizácia až na posledné miesto. Z víťazstva sa tešil Samuel Moskál, druhý prešiel cieľom Martin Hlavna a tretie miesto patrilo Lukášovi Koníkovi. Triedu Fiesta Cup vyhral Luděk Dolejš pred Jaroslavom Petrášom a Romanom Velískom.


Druhé kvalifikácia skupiny CUP patrila opäť Adamovi Tarnóczymu na Lotuse Elise Cup, tentokrát mal jeho najrýchlejší čas hodnotu 2:21,357. Druhé preteky boli skrátené, kvôli odstraňovaniu oleja z trate po pretekoch skupiny STC. Po štarte to bol tvrdý boj o každý centimeter trate. Najlepšie si poradil Ivan Lexa, ktorý vyhral preteky i triedu Lotus Elise Cup. Tesne za ním prešla cieľom na druhom mieste Veronika Vanyová a tretie miesto obsadil Adam Tarnóczy. V triede MX-5 Cup bol najlepším Samuel Moskál, ktorý porazil druhého Lukáša Koníka a tretieho Rastislava Szalaya. Vo Fiesta Cupe suverénne vyhral Luděk Dolejš, ktorý za sebou nechal Romana Velíska na druhom mieste. Tretí prešiel cieľom Jaroslav Petráš.


Výsledky ako aj veľkú galériu zo Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke www.okruhy.sk. Slovenský Okruhový Pohár i Time Attack pokračujú 29. septembra 2016 posledným podujatím sezóny na Slovakia Ringu.

comments powered by Disqus

Hlavní partneri:

Jopi Intercars Racing shop