Aktuality

PANNONIA RING
Slovenský Okruhový Pohár pokračoval na Pannonia Ringu

Slovenský Okruhový Pohár pokračoval na Pannonia Ringu

17.06.2018

Slovenský Okruhový Pohár mal po prvých pretekoch dvojmesačnú prestávku. Prestávka ale skončila na vo štvrtok 7. júna 2018 kedy pretekári opäť naštartovali motory, aby si zmerali sily na technickom maďarskom okruhu Pannonia Ring. Trať s dĺžkou 4740 m vyhovuje hlavne menším autám, ktoré vďaka charakteru okruhu veľmi nepociťujú nedostatok výkonu.
Pod hlavičkou okruhy.sk sme v Maďarsku videli hneď tri seriály, Slovenský Okruhový Pohár, Inter Cars MX-5 Cup a Time Attack. Počasie sa však s jazdcami zahrávalo, kým ešte v stredu to vyzeralo, že na trať by sa skôr hodili loďky, vo štvrtok spŕchlo len z rána a okrem prvých tréningov pretekári jazdili prakticky na suchej trati.

Slovenský Okruhový Pohár mal po prvých pretekoch dvojmesačnú prestávku. Prestávka ale skončila na vo štvrtok 7. júna 2018 kedy pretekári opäť naštartovali motory, aby si zmerali sily na technickom maďarskom okruhu Pannonia Ring. Trať s dĺžkou 4740 m vyhovuje hlavne menším autám, ktoré vďaka charakteru okruhu veľmi nepociťujú nedostatok výkonu.
Pod hlavičkou okruhy.sk sme v Maďarsku videli hneď tri seriály, Slovenský Okruhový Pohár, Inter Cars MX-5 Cup a Time Attack. Počasie sa však s jazdcami zahrávalo, kým ešte v stredu to vyzeralo, že na trať by sa skôr hodili loďky, vo štvrtok spŕchlo len z rána a okrem prvých tréningov pretekári jazdili prakticky na suchej trati.


Skupina STC (Small Touring Cars)


Skupina STC zahŕňa autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3, do 3000 cm3 a špeciály TCR. V Prvej kvalifikácii bol najrýchlejší Arpád Viszokay na BMW 325 s časom 2:12,555. Prvé preteky po parádnom výkone vyhral Marián Polónyi na BMW 130i GTR, ktorý zvíťazil aj v triede do 3000 cm3, druhé miesto v tejto triede obsadil Piotr Gawlikowski na Porsche 944 a tretí skončil Arpád Viszokay na BMW 325. V triede do 2000 cm3 prešiel cieľom ako prvý Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R, druhé miesto vybojoval Miroslav Ščibravý rovnako na Honde Civic Type-R a tretie miesto získal Tibor Gloznek na Mazde MX-5. Triedu do 1600 cm3 vyhral Igor Végh na Honde CRX pred Gernotom Teufelom na Suzuki Swift Cup a v triede TCR zvíťazil David Starý na BMW M3 E36.


Aj druhé preteky vyhral Marián Polónyi na BMW 130i GTR, rovnako aj triedu do 3000 cm3. Druhé miesto v triede získal Arpád Viszokay na BMW 325 a tretie Akradiusz Baczynski na Porsche 944. V triede do 2000 cm3 bol najrýchlejší Tibor Gloznek na Mazda MX-5, druhé miesto vybojoval Marián Rajnoha na Honde Civic Type-R a tretí skončil Miroslav Ščibravý tiež na Honde Civic Type-R. V triede do 1600 cm3 dominoval Igor Végh na Honde CRX, ktorý na druhé miesto odsunul Michaela Stockelmaiera na Suzuki Swift Cup. Triedu TCR vyhral David Starý na BMW M3 E36.


Skupina CUP


Skupinu Cup tvoria pretekári Inter Cars MX-5 Cupu. Tí vždy predvádzajú na trati strhujúce súboje a ani na Pannonia Ringu to nebolo inak. V prvej kvalifikácii bol najrýchlejší Roman Rosina s časom 2:24,618. Preteky boli napínavé od začiatku až do samého konca. Súboje na ostrie noža a o víťazovi sa rozhodlo až v poslednej zákrute. Cieľom prešiel ako prvý Ján Žgravčák tesne pred Romanom Rosinom a tretie miesto vybojoval Rastislav Szalay.
Druhé preteky sa niesli v rovnakom duchu. Tesné súboje od štartu až po cieľ. Pretekári sa snažili zo všetkých síl získať čo najlepšie umiestnenie. Nakoniec zvíťazil Roman Rosina, druhé miesto získal Ján Žgravčák a tretie miesto uhájil rovnako ako v prvých pretekoch Rastislav Szalay.


Skupina BTC (Big Touring Cars)


V skupine BTC jazdili autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 a špeciály GT3. V prvej kvalifikácii bol najrýchlejší Radek Hort na Porsche 911 GT3 Cup, ktorý sa ako jediný dostal pod hranicu 2 minút s časom 1:59,658. Radek Hort nenechal nikoho, aby mu zobral víťazstvo v pretekoch i v triede nad 3500 cm3, druhý v tejto triede skončil Jiří Hanák na BMW M3 E92 a tretie miesto obsadil Boleslaw Waszek na Lamborghini Huracan SuperTrofeo. Triedu do 3500 cm3 vyhral Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhý skončil Karel Kováč na BMW Z3 M Coupe a tretie miesto získal Marián Polónyi na BMW Z4 GTR. Triedu GT3 vyhral Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3.


V druhej kvalifikácii bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Preteky však suverénne vyhral Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3 z triedy GT3. V triede nad 3500 cm3 zvíťazil Radek Hort na Porsche 911 GT3 Cup, druhé miesto vybojoval Jiří Hanák na BMW M3 E92 a tretie Boleslaw Waszek na Lamborghini Huracan SuperTrofeo. Triedu do 3500 cm3 vyhral Marián Polónyi na BMW Z4 GTR, druhé miesto obsadil Radim Adámek na BMW M3 E36 GTR a tretie Atilla Danko na rovnakom aute.


Time Attack


V Time Attacku majú pretekári k dispozícii jeden tréning a 3 merané bloky, v ktorých získavajú body. Jazdci sú rozdelený podľa kubatúry a toho, či jazdia na civilnom alebo pretekárskom aute. V skupine A sú zaradené civilné stroje, tu v triede do 2000 cm3 zvíťazil Dávid Nemček na Honde Civic, druhé miesto obsadil Martin Švirec na Nissane Primera a tretí bol Martin Sirotek. V triede do 3500 cm3 získal najviac bodov Martin Baláž na BMW M3, druhý skončil Ján Érsek Renaulte Megane RS a tretí Petr Koursky. V skupine B, kam patria pretekárske autá v triede do 2000 cm3 zvíťazil Gotfried Hatz druhé miesto získal Gernot Teufel a tretie Alexander Shiessling. V triede nad 3500 cm3 zvíťazil jediný účastník, Peter Havrila na BMW M3.
Kompletné výsledky a aj fotogalériu z druhého kola Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke www.okruhy.sk. Slovenský Okruhový Pohár pokračuje už o mesiac 11. Júla 2018 na Slovakia Ringu.

comments powered by Disqus

Hlavní partneri:

Jopi Intercars Racing shop