Aktuality

JOPI SLOVAKIA RING
Slovenský Okruhový Pohár začal sezónu na Slovakia Ringu

Slovenský Okruhový Pohár začal sezónu na Slovakia Ringu

Drahomír Osvald / 04.04.2018

Slovenský Okruhový Pohár odštartoval prvými pretekmi 29. marca 2018 na Slovakia Ringu. Okruh však privítal jazdcov upršaným počasím a tak pretekári po dlhej zime museli držať vášne na uzde a sústrediť na mokrú trať. Našťastie dážď počas obeda ustal, dráha pomaly osychala a na konci dňa sa už jazdilo prakticky na suchej trati.
Na Slovakia Ringu sa pod hlavičkou okruhy.sk išli hneď tri seriály, Slovenský Okruhový Pohár (SOP), Inter Cars MX-5 Cup a Time Attack. SOP však oproti minulej sezóne prišiel s niekoľkými zmenami: zlúčili triedy do 2000 cm3 do 1000 kg a nad 1000 kg, teda teraz je len jedna trieda do 2000 cm3. Pridali triedu TCR pre špeciály tejto konfigurácie. Zlúčili voľný tréning  a kvalifikácie kategórií STC a CUP, čím dali viac priestoru jazdcom Time Attacku a SOP Endurance. Počas sezóny nás čakajú tri kolá Time Attacku (ešte 7.6. a 11.10.) a tri kolá SOP Endurance (11.7. , 4.8. a 6.9.), ktoré sa budú striedať ako sprievodné podujatia Slovenského Okruhového Pohára.

Slovenský Okruhový Pohár odštartoval prvými pretekmi 29. marca 2018 na Slovakia Ringu. Okruh však privítal jazdcov upršaným počasím a tak pretekári po dlhej zime museli držať vášne na uzde a sústrediť na mokrú trať. Našťastie dážď počas obeda ustal, dráha pomaly osychala a na konci dňa sa už jazdilo prakticky na suchej trati.


Na Slovakia Ringu sa pod hlavičkou okruhy.sk išli hneď tri seriály, Slovenský Okruhový Pohár (SOP), Inter Cars MX-5 Cup a Time Attack. SOP však oproti minulej sezóne prišiel s niekoľkými zmenami: zlúčili triedy do 2000 cm3 do 1000 kg a nad 1000 kg, teda teraz je len jedna trieda do 2000 cm3. Pridali triedu TCR pre špeciály tejto konfigurácie. Zlúčili voľný tréning  a kvalifikácie kategórií STC a CUP, čím dali viac priestoru jazdcom Time Attacku a SOP Endurance. Počas sezóny nás čakajú tri kolá Time Attacku (ešte 7.6. a 11.10.) a tri kolá SOP Endurance (11.7. , 4.8. a 6.9.), ktoré sa budú striedať ako sprievodné podujatia Slovenského Okruhového Pohára.

 

Skupina STC (Small Touring Cars)


V skupine STC štartujú autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3, do 3000 cm3 a špeciály TCR. Prvú mokrú kvalifikáciu vyhral časom 2:46,802 Petr Majer na Renaulte Clio. Druhé miesto na štarte vybojoval Árpád Viszokay na BMW 325i. Prvé preteky boli tiež mokré a jazdci si museli dávať pozor, pretože trať bola skutočne šmykľavá. Napríklad Michal Ryba urobil v kvalifikácii chybu, skončil mimo trate bez zaznamenaného času a štartoval z boxov. Cez vodnú triešť bolo vidieť skutočne málo, to však nebránilo jazdcom dať do toho všetko. Michal Ryba sa aj napriek štartu z boxov dokázal v ťažkých podmienkach prepracovať na prvé miesto a so svojím VW Golf TCR vyhral prvé preteky i triedu TCR, druhý v triede TCR i pretekoch skončil Petr Majer na Renaulte Clio. Triedu do 3000 cm3 vyhral Árpád Viszokay na BMW 325i, druhý miesto obsadil Arkadiusz Baczynski a tretie Tomasz Sacinski obaja na Porsche 944. V triede do 2000 cm3 bol najrýchlejším Marcin Pobiela, druhé miesto získal Miroslav Scibravy, obaja na Hondách Civic a tretí skončil Kevin Pongrácz na Renaulte Clio. Triedu do 1600 cm3 vyhral Igor Végh na Honde CRX.

 

Druhá kvalifikáciu zo sebou priniesla vlhkú trať, už sa tak nešmýkalo a pretekári zrýchlili. Silné Porsche 944 ukázali svoje kvality a tak prvý rad patril práve im, keď pole position získal Arkadiusz Baczynski časom 2:34,151 a druhé miesto Adam Baczynski. Preteky však boli opäť korisťou Michal Rybu na VW Golf TCR. Druhý v triede TCR skončil Petr Majer na Renaulte Clio. Silu a znalosť Slovakia Ringu ukázal Marián Polónyi, ktorý na BMW 130i predbehol poľské Porsche, vybojoval druhé miesto v absolútnom poradí a vyhral triedu do 3000 cm3. Druhé miesto v tejto triede získal Arkadiusz Baczynski a tretie Adam Baczynski na Porsche 944. V triede do 2000 cm3 bol najlepším nestarnúci Marián Rajnoha, druhé miesto vybojoval Miroslav Scibravy, obaja na Honde Civic a tretí skončil Kevin Pongrácz na Renaulte Clio.

 

Skupina CUP


V skupine CUP jazdia autá Inter Cars MX-5 Cupu, teda Mazdy MX-5 prvej generácie s objemom 1,6 l. Do seriálu počas zimy pribudlo hneď niekoľko nových jazdcov. Na Slovakia Ringu si odbili Cupovú premiéru Jan Filip Honzík, Juraj Kornhauser, Mike Krasňanský i z televíznych obrazoviek známy Daniel Dangl. V prvej, mokrej kvalifikácii bol najrýchlejší Rastislav Szalay s časom 3:07,956, ktorý tak získal pole position pred Lukášom Koníkom. Aj prvé preteky boli mokré a o prvé miesto sa pobili Rasťo Szalay a Lukáš Koník. Zo súboja nakoniec vyšiel víťazne Rasťo Szalay, tesne za ním prešiel cieľom Lukáš Koník a tretie miesto získal Roman Rosina. Szalayovi však po pretekoch technický komisár našiel vo airbox inú vložku vzduchového filtra ako je schválená pre Inter Cars MX-5 Cup. Trestom bol štart z posledného miesta v druhých pretekoch.
Druhé kvalifikáciu, ktorá už bola na osychajúcej trati, vyhral Lukáš Koník s časom 2:47,331. Druhý najrýchlejší bol Rastislav Szalay, ktorý však po treste z prvých pretekov štartoval z posledného miesta a tak z druhého miesta išiel do pretekov Peter Nemsila. Rasťo Szalay však hneď po štarte predviedol parádnu jazdu a už počas prvého kola sa prepracoval na čelo pretekov. Prvé kolo nedopadlo dobre pre Petra Nemsilu a Mika Krasňanského. Peter vo výjazde z tretej zákruty vyšiel zadným kolesom mimo trať a dostal šmyk, veľmi nešťastne trafil Mika Krasňanského. Pre obidvoch tak skončili preteky v prvom kole. Rastislav Szalay nakoniec dotiahol svoju jazdu do víťazného konca, druhé miesto po tvrdom boji s Lukášom Koníkom vybojoval Roman Rosina a tretí skončil Lukáš Koník.

 

Skupina BTC (Big Touring Cars)


Do skupiny BTC patria autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3, otvorené autá a špeciály GT3. Prvú mokrú kvalifikáciu vyhral Ľubomír Jakubík na Ferrari 458 s časom 2:18,040 pred Radkom Hortom na Porsche 911 GT3 Cup. Prvé preteky boli, tak ako v ostatných skupinách na vode a tak neprekvapilo, že niekoľko áut sa ocitlo mimo trate. Niektorým sa podarilo vrátiť do pretekov, iným nie. S ťažkými podmienkami sa najlepšie popasoval Denis Waszek na Lamborghini Huracan, ktorý vyhral preteky i triedu nad 3500 cm3. Druhé miesto absolútne vybojoval jediný zástupca triedy GT3 Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3, ktorý tým pádom vyhral svoju triedu. Tretie miesto absolútne a druhé v triede nad 3500 cm3 získal Libor Milota na Porsche 911 GT3 Cup a tretí v tejto triede skončil Radek Hort na rovnakom aute. Triedu do 3500 cm3 vyhral Jiří Procházka na BMW M3, druhý skončil Milan Valášek na Ginette G50 a tretí Otto Svoboda na BMW M3.
V druhej kvalifikácii bol najrýchlejší Miro Konôpka na Lamborghini Huracan, ktorý časom 2:08,700 získal pole position pred Ľubomírom Jakubíkom na Ferrari 458. V druhých pretekoch viedol pole Miro Konôpka, ktorý si postupne zvyšoval náskok a pod šachovnicovou vlajkou prešiel ako prvý a vyhral aj triedu nad 3500 cm3. Druhé miesto absolútne i v triede nad 3500 cm3 získal Denis Waszek na Ferrari 430 a tretie Ľubomír Jakubík na Ferrari 458. Triedu GT3 vyhral opäť Rudolf Machánek na Mercedes AMG GT3, ktorý tentoraz obsadil štvrté miesto absolútne. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3, druhé miesto vybojoval Marián Polónyi na BMW Z4.

 

Time Attack


Time Attack 2018 tiež prešiel zmenami, zostalo rozdelenie na skupinu A pre autá bez bezpečnostného rámu a s pneumatikami schválenými do cestnej premávky a skupinu B pre autá s rámom a ľubovoľnými pneumatikami. Každá skupina zahŕňa triedy do 2000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Pretekári majú k dispozícii jeden voľný 20 minútový tréning a tri 20 minútové merané bloky. V jednotlivých meraných blokoch získajú body podľa najrýchlejších kôl. Ten kto nazbiera najviac bodov sa stane víťazom.
Prvé kolo Time Attacku v skupine A a triede do 2000 cm3 vyhral Aleš Göllner na Honde Civic Type-R (najlepší čas 2:41,149), druhé miesto vybojoval Dávid Nemček na Honde Civic (2:44,528) a tretí skončil Martin Švirec na Nissane Primera (2:37,234). Triedu do 3500 cm3 vyhral Martin Baláž na BMW M3 (2:30,707) , druhý skončil Ján Érsek na Renaulte Megane RS (2:36,479) a tretí Dušan Škulavík na Mazde MX-5 turbo (2:42,222). V triede na 3500 cm3 zvíťazil jej jediný účastník, Peter Čižmárik na Porsche 911 (2:31,729).
V skupine B v triede do 2000 cm3 zvíťazil Juraj Kornhauser na (najlepší čas 2:48,845)pred Marekom Pavličkom (2:50,630) a Nikolou  Tarkovou (3:08,551), všetci na Mazdách MX-5 Cup. V triede do 3500 cm3 vyhral Matyás Koczó na BMW Compact (2:41,231). V triede nad 3500 cm3 zvíťazil Denis Waszek na Lamborghini Huracan (2:04,836) a druhé miesto obsadil Peter Havrila na BMW M3 (2:21,849).


Kompletné výsledky, ako aj fotogalériou z prvého kola Slovenského Okruhového Pohára nájdete na stránke www.okruhy.sk . Druhé podujatie Slovenského Okruhového Pohára čaká na pretekárov 7. júna 2018 na technickom maďarskom okruhu Pannonia Ring.

comments powered by Disqus

Hlavní partneri:

Web Management - wmt.sk Intercars Racing shop

Partneri:

Jopi Digmia Dovozy.sk